close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על העמסה מיידית - רפואת שיניים בעידן המודרני

מערכת שורשיט אלול, תשעח30/08/2018

בשנים האחרונות אנו עדים לפרסומים רבים אודות "העמסה מיידית" שנקראת גם השתלת שיניים ביום אחד. אין ספק שמדובר בהליך חשוב ומועיל, אך לפני שבוחרים בו חשוב לדעת את כל העובדות

תגיות:
העמסה מיידית היא לא הליך חדש!
אולי תופתעו לשמוע זאת, אך העמסה מיידית היא לא התפתחות חדשה בעולם רפואת השיניים. אמנם בשנים האחרונות יש פיתוחים וחידושים שהפכו את ההליך לטוב, מדויק ובטוח יותר, אך הוא נמצא עימנו מזה זמן. הסיבה שבגללה השתלת שיניים ביום אחד הפכה לכל כך פופולארית בעת האחרונה, קשורה לקצב המהיר של העידן המודרני. במילים פשוטות, אם אפשר לסיים את הכל ביום אחד, למה לא לעשות את זה ולהמשיך הלאה? אם המשפט נשמע לכם נכון והגיוני, ייתכן שהשתלת שיניים ביום אחד יכולה להתאים לכם.

מה זאת אומרת העמסה מיידית?
המשמעות פשוטה. במקום שתלכו הביתה אחרי העקירה בלי שיניים בכלל או עם תותבת, אפשר כבר באותו היום לחבר ולהרכיב מבנה וכתר על השתל. יש לזכור כי מדובר בשיניים שלא ניתן עוד לתקנן או עם פרוגנוזה גרועה, שאם לא כן – ישנה עדיפות לשימור השן הטבעית. אחרי העקירה מבצעים הכנה מיוחדת למתאר ומחברים את השתלים עם הכתרים הזמניים. כן, שמעתם נכון – אלו כתרים זמניים בלבד, כך שלמרות שמדובר בהשתלה ביום אחד עדיין תצטרכו כעבור מספר שבועות או חודשים לחזור כדי ליישם את השתלים הקבועים. מעבר לכך, חשוב לדעת שגם אם העמסה מיידית היא מה שחלמתם עליו כל החיים, לא בטוח שהיא מתאימה לכם. לבחינת ההתאמה נערכות בדיקות מקדימות, ואם יסתבר שעקב רמה גבוהה של אובדן עצם אי אפשר לקבל יציבות ראשונית, לא תוכלו לעבור את ההליך ביום אחד.



האם אפשר בכל זאת לצאת עם שיניים קבועות ביום אחד?
התשובה לשאלה זו משתנה בין רופאי השיניים, וישנם כאלו שאומרים שתצאו מהמרפאה עם שיניים קבועות כבר באותו היום. ואולם, חשוב להבין שגם כאן "החיפזון הוא מהשטן". אחרי העקירה וההחדרה של השתלים עוברות החניכיים תהליך דלקתי שבסופו של דבר יוצר מרווחים בין הכתרים לחניכיים, ומכאן דלקות נוספות ובעיות אסתטיות. לכן, במרבית המקרים עדיף לחכות עם הכנת הכתרים הקבועים לפחות כחודשיים, ורק לאחר מכן להכין וליישם אותם בצורה מדויקת.

לעדכונים מהתחום: https://www.facebook.com/wattaddentalclinic


הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה